MENINGKATKAN PERANAN GURU PROFESIONAL DALAM MENGHADAPI ERA REVOLUSI INDUSTRI 4.0

Authors

  • Suyati Suyati Universitas PGRI Palembang

Abstract

The teacher's role and teacher's duties as one of the determinant factors for the success of education, especially in facing education in the era of industrial revolution 4.0. The existence and improvement of teacher professionalism is a very important discourse. Education in the industrial revolution era 4.0 demands a good and professional management of education. Professional teachers emphasize the ability of teachers to transfer knowledge, the ability of teachers to design strategies, and the ability of teachers to implement their learning.

References

Arifin, Zainal & Setiyawan, Adhi. 2012. Pengembangan Pembelajaran Aktif dengan ICT. Skripta : Yogyakarta

Jufri, Wahab. 2013. Belajar dan Pembelajaran SAINS. Pustaka Reka Cipta: Bandung

Hanafiah, Nanang dan Suhana, Cucu. 2012. Konsep Strategi Pembelajaran. Refika Aditama : Bandung

Hendri, Adi. 2010. Guru Berkualitas: Profesional dan Cerdas Emosi. Jurnal Saung. Vol. 1 No 2 Hal : 1-11

Karwati, Euis dan Priansa, Juni Donni. 2014. Manajemen Kelas Guru Profesional Yang Inspiratif, Kreatif, Menyenangkan dan Berprestasi. Alfabeta : Bandung

Kusnandar, Ade dkk. 2007. Panduan pengembangan Multi Media Pembelajaran. Jakarta : Depdiknas

Muhlison. 2014. Guru Profesional (Sebuah Karakteristik Guru Ideal Dalam Pendidikan Islam). Jurnal Darul Ilmi. Vol (02) N0 (02) Hal : 46-60

Riyanto. 2011. Teknologi Informasi Pendidikan Membahas Materi Dasar Teknologi informasi yang wajib dikuasai pemula IT. Gava Media : Yogyakarta

Surya, Muhammad. 2004. Psikologi Pembelajaran dan Pengajaran. Bandung : Pustaka Bani Quraisy

Naisbitt, J. 2008. Megatrend Asia: Delapan Megatrend Asia yang Mengubah Dunia (Alih bahasa oleh Danan Triyatmoko dan Wandi S. Brata): Jakarta: Gramedia

Semiawan, C.R.2010. Mencari Strategi Pengembangan Pendidikan Nasional Menjelang Abad XXI. Jakarta: Grasindo

Downloads

Published

2019-03-08