PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBACA ANAK MELALUI STIMULASI VISUAL

Authors

  • Lusi Elva Diana
  • Tuti Yana

Abstract

Improving reading skills for children is needed as a basis for future children's learning. Problems that occur are the low interest of children in reading often occurs in the learning process. For this reason, we need Medtode Innovation and Learning Media in education. The use of Visual Media as a method of improving children's reading skills is one way. This writing will discuss the analysis of the impact and effectiveness of the use of Visual Media in improving children's learning abilities

References

Arsyad, A. (2005). Media Pembelajaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Arsyad, A. (2011). Media pembelajaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Dalman. (2013). Keterampilan Membaca. Jakarta: PT.Raja Grafindo Persada.

Eanes, R. (1997). Content Area Literacy : Teaching for today and Tomorrow. Bon: Dermar Publishing Company.

Firman, S. (2013). Program perdepatan penuntasan buta aksara terhadap 100 warga pada masyarakat pesisir Malang kabupaten Luwu Utara Sulawesi Selatan. Iqra : Jurnal Pendidikan,3(2),38-50, http://ejournal.iainpalopo.ac.id/index.php/iqra/issue/view/18.

KBK, R. (2003). Kegiatan Pembelajaran Raudhatul Athfal. 2003: Departemen Agama.

Kristiawan, M., & Fitria, H. (2018). Menumbuhkan Rasa Cinta Kepada Allah Dan Mahluknya Pada Anak Usia 5-6 Tahun. Thufula: Jurnal Inovasi Pendidikan Guru Raudhatul Athfal, 6(2).

Kustandi, B. C. (2011). Media Pembelajaran Manual & Digital. Bogor: Ghalia Indonesia.

Laely, K. (n.d.).(2014).Peningkatan Kemampuan membaca melalui penerapan media Kartu Gambar.Media neliti.

Musfiroh, T. (2009). Menumbuh kembangkan baca tulis anak usia dini. Jakarta: Grasindo.

Otto, W. D. (1976). Objective - Based Reading. California: Addison-Wesley Publishing Company.

Rahim. (2005). Pengajaran Membaca Di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara . Jakarta: Bumi Aksara.

Rahim, F. (2008). Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara.

Rahim, F. (2011). Pengajaran Membaca di sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara.

Rozalena, R., & Kristiawan, M. (2017). Pengelolaan Pembelajaran PAUD dalam Mengembangkan Potensi Anak Usia Dini. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 2(1).

Sadiman, d. A. (1996). Media pendidikan pengertian,pengambangan,dan pemanfaatanya. Pustekkomdikbud & PT Raja Grafindo Persada.

Sayer, I. M., Kristiawan, M., & Agustina, M. (2018). Fairy Tale as a Medium for Children’s Character Cooperation Building. Al-Ta lim Journal, 25(2), 108-116.

Siti Aida, M. N. (2018). Meningkatkan Keterampilan Membaca awal melalui metode struktural Analitik Sintetik dengan menggunakan media Audio Visual. Jurnal Imiah Potensia,Vol.3(1),56-63.

Smaldino, S. E. (2011). Instructional Technology & Media for Learning. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Suyanto. (2005). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Depdiknas Dirjen Pendidikan Tinggi.

Tarigan, H. g. (2008). Membaca sebagai suatu keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa

Downloads

Published

2019-07-27