Labelisasi Dan Digitalisasi Sobat UMKM Kediri sebagai Media Promosi dan Upaya Meningkatkan Penjualan Produk UMKM Di Kota Kediri
DOI:
https://doi.org/10.31851/dedikasi.v6i1.11329Abstract
Kegiatan Pengabdian kepada Masyarakat Skema Program Kemitraan Masyarakat ini dilaksanakan dengan menggunakan sumber dana Non APBN Universitas Negeri Malang Tahun 2022. Kegiatan Pengabdian kepada Masyarakat ini berjudul “Labelisasi Dan Digitalisasi Sobat UMKM Kediri sebagai Media Promosi dan Upaya Meningkatkan Penjualan Produk UMKM Di Kota Kediri”. Kegiatan ini dilakukan oleh Tim Pengabdian kepada Masyarakat yang beranggotakan para dosen dan mahasiswa Fakultas Sastra Universitas Negeri Malang. Kegiatan ini juga melibatkan mitra, yaitu Sobat UMKM Kediri. Pada pelaksanaanya, kegiatan ini juga melibatkan UMKM-UMKM di Kota Kediri. Tim pengabdian melakukan pendataan dan pendokumentasian UMKM-UMKM di Kota Kediri. Selain itu, tim pengabdian juga membuatkan label produk untuk UMKM-UMKM di Kota Kediri. Tujuan dari pengabdian ini adalah membantu promosi dan meningkatkan penjualan produk UMKM-UMKM di Kota Kediri.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Febri Taufiqurrahman, Sumadi Sumadi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish this journal agree to the following conditions:The author has the copyright and entitles the journal to the first publication with works that are licensed simultaneously under the Creative Commons Attribution CC BY License which allows others to share their work with the recognition of the authorship of the work and initial publications in this journal.
Â
The author can make separate additional contract agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to the institutional repository or publishing them in a book), with recognition of the initial publication in this journal.
Â
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their websites) before and during the delivery process because it can lead to productive exchanges, as well as quotes that are earlier and larger than published works