Pendampingan Literasi Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini di Kampung Neglasari Dengan Menggunakan Metode Drill
DOI:
https://doi.org/10.31851/dedikasi.v6i2.13002Abstract
Pendampingan ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan literasi bahasa inggris dasar. Penulisan dikembangkan karena anak di Desa Neglasari menalami kesulitan dalam memahami dan membaca bahasa inggris. Hal tersebut membuat anak-anak di Kampung Neglasari Desa Panimbang Jaya setidaknya dapat membaca, menulis dan mengucapkan kata dalam bahasa inggris. Tujuan dari pendampingan ini adalah mendeskripsikan proses pengembangan metode drill pada kosakata bahasa inggris dasar bagi anak usia dini. Subjek dari penulisan ini adalah 10 anak usia sekolah dasar di Desa Panimbang Jaya. Diharapkan pada pembelajaran bahasa inggris dasar dengan metode drill merupakan salah satu alternatif pembelajaran yang dapat digunakan Penulis untuk meningkatkan hasil belajar anak di Kampung Neglasari Desa Panimbang Jaya.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Annisa Dwi Oktaviyani, Eneng Liah Khoiriyah, Eka Dewi Fitrotunnisa, Dede Imtihanuddin, Minhatul Ma’arif, Iim Khairunnisa, Badri Munawar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish this journal agree to the following conditions:The author has the copyright and entitles the journal to the first publication with works that are licensed simultaneously under the Creative Commons Attribution CC BY License which allows others to share their work with the recognition of the authorship of the work and initial publications in this journal.
Â
The author can make separate additional contract agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to the institutional repository or publishing them in a book), with recognition of the initial publication in this journal.
Â
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their websites) before and during the delivery process because it can lead to productive exchanges, as well as quotes that are earlier and larger than published works