Sosialisasi Dan Edukasi Digital Marketing Untuk Omzet Penjualan UMKM Wilayah Buaran Indah Meningkat Drastis
DOI:
https://doi.org/10.31851/dedikasi.v6i2.13121Abstract
Suatu kegiatan pemasaran atau promosi sebuah brand atau produk menggunakan media digital atau internet dinamakan Digital Marketing. Tujuan digital marketing adalah untuk menarik konsumen dan calon konsumen secara cepat. Adapun tujuan dari penelitian ini Dengan adanya Digital Marketing ini agar usaha-usaha tersebut dapat maju dan berkembang tidak hanya dari segi penjualan barang dan jasa, tapi lebih kepada pemanfaatan teknologi. Metode yang diterapkan untuk mencapai pemecahkan permasalahan ini adalah metode sistem tindakan dan pembelajaran yang partisipatif yang dikenal sebagai metode PLA (Participatory Learning and Action). Pertama, Dengan diadakannya seminar digitalisasi marketing di Kecamatan Buaran Indah, dilanjutkan dengan adanya pembimbingan dan pendampingan kepada masyarakat UMKM dalam menggunakan Google Maps dan hasilnya dinyatakan berhasil membantu meningkatkan penjualan mereka.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Syifa Fadhilah Hamid, Nisa Nurjannah Kurniaty, Adji Kurniawan, Okta Yusalfa Awwallia, Abdul Rouf, Faizah Yasa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish this journal agree to the following conditions:The author has the copyright and entitles the journal to the first publication with works that are licensed simultaneously under the Creative Commons Attribution CC BY License which allows others to share their work with the recognition of the authorship of the work and initial publications in this journal.
Â
The author can make separate additional contract agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to the institutional repository or publishing them in a book), with recognition of the initial publication in this journal.
Â
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their websites) before and during the delivery process because it can lead to productive exchanges, as well as quotes that are earlier and larger than published works