Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Dalam Peningkatan Writing Skill Dengan Menggunakan Perangkat Multimedia Di Sma Negeri 2 Kayuagung
DOI:
https://doi.org/10.31851/dedikasi.v4i2.6330Keywords:
Model Pembelajaran Inkuiri, Writing Skill, Perangkat MultimediaAbstract
Pengabdian kepada masyarakat ini dilakukan sebagai perwujudan pelaksanaan Tri Dharma Perguruan Tinggi Dosen Universitas PGRI Palembang dan L2 Dikti  Palembang. Sasaran yang ingin dicapai atas pelaksanaan Pengabdian Kepada Masyarakat (PKM) ini adalah para dosen dapat menerapkan dan mengembangkan kemampuan akademik yang dimilikinya, selain itu setelah mengikuti pelatihan ini para siswa diharapkan dapat menampilkan percakapan Bahasa Inggris secara langsung dan tulisan sehingga siswa dapat berbicara Bahasa inggris secara lancar, komunikatif dan cerdas dalam menggunakan bahasa Inggris dengan judul Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Dalam Peningkatan Writing Skill dengan Menggunakan Perangkat Multimedia di SMAN 2 KAYU AGUNG.
Â
References
Jeremy Harmer, Cambrige, UK. England 2007. How to teach English, New edition. Pearson Educatied Limited
Gavin Dudeney & Necky Hockly, 2007, How to teach English with technology. England – Pearson Education Limited
Heinech, R. Melendia, M. Sussel, I.D. & Smaldiro, S.E.(1996) Instructional Media and Technologies forLearning (4th ed) Englewood Cliffs, NJ :Prentice Hall, Inc.
Sutirman, M.Pd. Media dan Model-model Pembelajaran Inovatif. Graha Ilmu – Yogyakarta 2013.
Azhar Arsyad Media Pembelajaran Jakarta Rajawali Pers 2011
Jack C. Richardsand Willy A. Renandya (eds.) Cambrigde : CUP.Pengantar Komunikasi Massa, Jilid 1 edisi 5, MelekMedia dan BudayaStanley J. Baran, Penerbit Erlangga Jakarta.
Sadtono, Vugene, Antologi Pengajaran Bahasa Asing khususnya Bahasa Inggris. Jakarta :Deparartemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Authors who publish this journal agree to the following conditions:The author has the copyright and entitles the journal to the first publication with works that are licensed simultaneously under the Creative Commons Attribution CC BY License which allows others to share their work with the recognition of the authorship of the work and initial publications in this journal.
Â
The author can make separate additional contract agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to the institutional repository or publishing them in a book), with recognition of the initial publication in this journal.
Â
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their websites) before and during the delivery process because it can lead to productive exchanges, as well as quotes that are earlier and larger than published works