PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP MANAJEMEN KELAS

Authors

  • Nadhiya Sastika Universitas Negeri Padang
  • Yahya Tambunan Universitas Negeri Padang

DOI:

https://doi.org/10.31851/jmksp.v5i1.3488

Abstract

This research found the information about classroom management of lectures on Administration and Supervision of Education in Universitas Negeri Padang. This is a descriptive research. The population was 1055 students and the sample was 148 college students. That was taken by propotional simple random sampling. The instrument of this research was a questionnaire with Likert scale models that had been tested for its validity and reliability. The results of this research showed that classsroom management of lectures on Administration and supervision of education in Universitas Negeri Padang is good enough.

References

Arikunto, S. (1986). Pengelolaan Kelas dan Siswa Sebuah Pendekatan Evaluatif. Jakarta: CV Rajawali.

Danim, S. (2010). Administrasi Sekolah dan Manajemen Kelas. Bandung: CV Pustaka Setia.

Desmita. (2009). Psikologi Perkembangan Peserta Didik. Bandung: Rosda

Djamarah, S. B. (2010). Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi edukatif. Banjarmasin: Rineka cipta.

Hasanah, M. L., & Kristiawan, M. (2019). Supervisi Akademik dan Bagaimana Kinerja Guru. Tadbir: Jurnal Studi Manajemen Pendidikan, 3(2), 97-112.

Jumadiah, O. N. (2016). Implementasi Supervisi Akademik Kepala MIS Batusangkar. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 1 (1).

Kartini dan Susanti. (2019). Supervisi Klinis Oleh Kepala sekolah terhadap Kualitas Pembelajaran. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 4 (2).

Karwati, E. dan Donni, J. P. (2014). Manajemen Kelas Classroom Management. Bandung: Alfabeta.

Khasanah, U., Kristiawan, M., & Tobari. (2019). The Implementation of Principals’ Academic Supervision In Improving Teachers’ Professionalism in the State Primary Schools. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(8).

Kristiawan, M. Safitri, D. Rena L. (2017). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Deepublish.

Kristiawan, M., Yuniarsih, Y., & Fitria, H. (2019). Supervisi Pendidikan. Bandung: Alfabeta

Murtiningsih, M., Kristiawan, M., & Lian, B. (2019). The Correlation Between Supervision of Headmaster and Interpersonal Communication With Work Ethos of the Teacher. European Journal of Education Studies.

Refika, N., dan Rahmadini. (2016). Pelaksanaan Supervisi Kepala Sekolah SD Negeri 11 Kampung Baruâ€. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 1 (2).

Renata dan Tobari. (2017). Strategi Promosi dalam meningkatkan Jumlah Mahasiswa pada Perguruan Tinggi. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 2 (1).

Renata, R., Wardiah, D., & Kristiawan, M. (2018). The Influence of Headmaster’s Supervision And Achievement Motivation On Effective Teachers. International Journal of Scientific & Technology Research, 7(4).

Riswan A., Harapan, E. (2019) Pengaruh Penerapan Teori Belajar Humanistik terhadap Hasil Belajar Mahasiswa pada Mata Kuliah Kewirausahaan. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 4 (1).

Sulistyorini. (2001). Hubungan antara Keterampilan Manajerial Kepala Sekolah dan Iklim Organisasi dengan Kinerja Guru. Ilmu Pendidikan

Supriadi, D., dan Deni D. (2012). Komunikasi Pembelajaran. Bandung: Rosda Karya

Downloads

Published

2020-01-22

How to Cite

Sastika, N., & Tambunan, Y. (2020). PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP MANAJEMEN KELAS. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, Dan Supervisi Pendidikan), 5(1), 1–7. https://doi.org/10.31851/jmksp.v5i1.3488