MANAJEMEN PERPUSTAKAAN SEKOLAH DASAR
DOI:
https://doi.org/10.31851/jmksp.v6i1.4103Abstract
This study determined the management of the SD Negeri 10 Indralaya Utara library. Sources of data in this study were principals, teachers, librarians and students in SD Negeri 10 Indralaya Utara. Data collection techniques observation, interview, documentation. Data analysis techniques 1) data reduction, 2) data presentation, and 3) data verification. The results showed that the four management components carried out by the SD Negeri 10 Indralaya Utara Library Manager well. It is known 1) the management of the SD Negeri 10 Indralaya Utara Library good; 2) the management of the SD Negeri 10 Indralaya Utara Library in terms of organization good; 3) SD Negeri 10 Indralaya Utara Library Management in terms of deployment very good; 4) SD Negeri 10 Indralaya Utara Library Management in terms of supervision very good.References
Basuki, S. (2005). Pengantar Ilmu Perpustakaan. Jakarta: Universitas Terbuka.
Brantas. (2009). Dasar-Dasar Manajemen. Bandung: Alfabeta.
Darmono. (2007). Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Grasindo.
Idrus, M. (2009). Metodelogi Penelitian Ilmu Sosial. Yogyakarta: PT. Gelora Aksara
Iskandar. (2016). Manajemen dan Budaya Perpustakaan. Bandung: Refika Aditama.
Keppres 67/2000 Tentang: Perpustakaan Nasional Republik Indonesia.
Kristiawan, M., Safitri, D., & Lestari, R. (2017). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Deepublish
Lasa, H. S. (2006). Manajemen Organisasi. Jakarta: Dian Pustaka.
Moleong, L. J. (2012). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Manullang. M. (2005). Dasar-Dasar Manajemen. Yogyakarta: UGM Press
Purwono. (2013). Profesi Pustakawan Menghadapi Tantangan Perubahan. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Prastowo, A. (2012). Metode Penelitian Kualitatif dalam Prespektif Rancangan Penelitian. Yogyakarta.
Prastowo, A. (2013). Manajemen Perpustakaan Sekolah Professional. Jogjakarta: Diva Press.
Sapril, H. (2012). “Profesionalisme Pustakawanâ€. Dalam Jurnal Iqra’. Volume.06 No. 02. 2012.
Silalahi, U. (2011). Asas-Asas Manajemen. Bandung: Refika Aditama.
Sriwahyuni, E., & Kristiawan, M. (2019). Strategi Kepala Sekolah Dalam Mengimplementasikan Standar Nasional Pendidikan (SNP) Pada SMK Negeri 2 Bukittinggi. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 4(1).
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.
Surachman, A. (2013). “Pustakawan Asia Tenggara menghadapi Globalisasi dan Pasar Bebasâ€. Dalam http://eprints.rclis.org/17554/ Pada 14 April 2019 Pukul 20.00 WIB.
Sutarno, N. S. (2006). Perpustakaan dan Masyarakat. Jakarta: Sagung Seto.
Sutarno, N. S. (2006). Manajemen Perpustakaan: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Sagung Seto
Suharsaputra. (2012). Metode Penelitian: Kualitatif, Kuantitatif dan Tindakan. Bandung: PT. Refika Aduitama
Yusuf. (2007). Pedoman Penyelenggaraan Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Prenada Media.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional Republik Indonesia.
Undang-Undang Nomor 43 Tahun 2007. Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional Republik Indonesia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan) by http://www.univpgri-palembang.ac.id/e_jurnal/index.php/JMKSP is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.