Pengaruh Kompetensi Kerja Dan Disiplin Kerja Terhadap Kepuasan Kerja Pegawai Pada Paramount School Palembang
DOI:
https://doi.org/10.31851/jmanivestasi.v5i1.12959Abstract
ABSTRACT
This study aims to determine or test whether there is an effect of Work Competence and Work Discipline on Employee Job Satisfaction at Paramount School Palembang . The research method used is descriptive quantitative . The population of this research is 35 employees at Fundamental School Palembang. While the sample used in this study is the entire population as a sample . Given that the population is less than 100 , the sample in this study is 35 people . The technique of collecting information in this study was through distributing questionnaires to 35 employees at the Palembang Fundamental School . Analysis of the information used in this study using the SPSS version 23 program . Instrument testing techniques in this study include validity and reliability tests. Classical assumption test includes normality test, multicollinearity test , and heteroscedasticity test . Information analysis techniques used are multiple regression analysis, correlation coefficient analysis ( R ) , and coefficient of determination analysis ( R2 ) . And the criteria for testing the hypothesis are partial test (t test) and simultaneous test ( f test ) . Based on the results of partial hypothesis testing, work competence has a significant effect on job satisfaction, with a significance value of 0 . 000 < 0 . 05 , which means Ho is rejected and Ha is accepted and work discipline has no significant effect on work. satisfaction is a significant value of 0 . 087 > 0 . 05 which means Ho is accepted and Ha is rejected . Based on the F test simultaneously work competence and work discipline have a significant effect on employee job satisfaction with a value of 0 . 000 < 0 . 05 , meaning Ho is rejected and Ha is accepted.
Keywords: Work Competence , Work Discipline , and Job Satisfaction.
ABSTRAK
Kajian ini bertujuan untuk memutuskan atau menguji apakah ada pengaruh Kompetensi Kerja dan Disiplin Kerja terhadap Pemenuhan Kerja Pegawai di Paramount School Palembang . Strategi eksplorasi yang digunakan sangat kuantitatif. Jumlah penduduk dalam tinjauan ini adalah 35 perwakilan di Sekolah Pusat Palembang. Sedangkan keteladanan yang digunakan dalam penelitian ini adalah seluruh masyarakat sebagai panutan . Mengingat populasinya di bawah 100 , maka contoh dalam penelitian ini adalah 35 individu. Prosedur pemilihan informasi dalam tinjauan ini adalah melalui penyebaran polling kepada 35 pekerja di Sekolah Paramount Palembang . Pemeriksaan informasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah memanfaatkan program SPSS form 23 . Prosedur pengujian instrumen dalam tinjauan ini menggabungkan uji kualitas yang sah dan tidak tergoyahkan . Uji praduga gaya lama meliputi uji ordinaritas , uji multikolinearitas , dan uji heteroskedastisitas. Strategi investigasi informasi adalah berbagai pemeriksaan relaps, pemeriksaan koefisien koneksi (R) , dan pemeriksaan koefisien assurance (R2 ) . Selain itu , aturan untuk menguji spekulasi adalah uji setengah jalan ( uji t) dan uji serentak (uji f). Dilihat dari konsekuensi pengujian spekulasi uji-t fraksional , kemampuan kerja secara fundamental mempengaruhi pemenuhan pekerjaan dengan nilai besar 0 , 000 < 0 , 05 , dan itu berarti bahwa H0 ditolak dan Ha diakui dan disiplin kerja secara signifikan mempengaruhi pemenuhan kerja dengan kritis . bernilai 0 , 087 > 0 , 05 maka diakui berarti Ho . terlebih lagi , Ha diberhentikan. Berdasarkan uji F sekaligus, keterampilan kerja dan disiplin kerja pada dasarnya mempengaruhi pemenuhan D pekerjaan representatif dengan nilai 0 , 000 < 0 , 05 , artinya Ho ditolak dan Ha diakui.
Kata Kunci: Kompetensi Kerja, Disiplin Kerja, dan Kepuasan Kerja.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jurnal Manajemen dan Investasi (MANIVESTASI)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The copyright of the received article shall be assigned to the publisher of the journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License in line with the license, authors and any users (readers and other researchers) are allowed to share and adapt the material only for non-commercial purposes. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors remix, transform or build upon the material, authors must distribute their contributions under the same license as the original.