Pengaruh Kompensasi Dan Budaya Organisasi Terhadap Loyalitas Karyawan Pada PT. Tiki Palembang
DOI:
https://doi.org/10.31851/jmanivestasi.v5i2.16403Abstract
ABSTRACT
This study aims to determine the effect of compensation and organizational culture on employee loyalty at PT. Tiki Palembang. The method used in this study is a quantitative method with the number of samples studied is 70 employees. The data analysis technique used in this research is simple linear regression analysis, multiple linear regression analysis, correlation coefficient analysis, coefficient of determination analysis, t test and f test using the software program spss 22 for windows. From the results of the partial t-test research, it shows that there is an effect of compensation (X1) with a significant value of 0.000 <0.05, so it can be concluded that partially there is a significant effect of compensation on employee loyalty. While the organizational culture variable (X2) with a significant value of 0.000<0.05, it can be partially concluded that there is a significant influence between organizational culture on employee loyalty. From the results of the simultaneous F test, a significant value of 0.000 <0.05 means that H0 is rejected, Ha is accepted. So it can be concluded that there is a significant influence between compensation and organizational culture on employee loyalty at PT. Tiki Palembang.
Keywords : Compensation, Organizational Culture and Employee Loyalty.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kompensasi dan budaya organisasi terhadap loyalitas karyawan pada PT. Tiki Palembang. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan jumlah sampel yang diteliti adalah 70 karyawan. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi linear sederhana, analisis regresi linear berganda, analisis koefisien korelasi, analisis koefisien determinasi, uji t dan uji f dengan menggunakan program Software spss 22 for windows. Dari hasil penelitian uji t secara parsial menunjukkan bahwa ada pengaruh kompensasi (X1) dengan nilai signifikan 0,000 < 0,05, maka dapat disimpulkan secara parsial ada pengaruh yang signifikan antara kompensasi terhadap loyalitas karyawan. Sedangkan variabel budaya organisasi (X2) dengan nilai signifikan 0,000<0,05, maka dapat disimpulkan secara parsial ada pengaruh yang signifikan antara budaya organisasi terhadap loyalitas karyawan. Dari hasil penelitian uji F secara simultan diperoleh nilai signifikan 0,000<0,05 artinya H0 ditolak Ha diterima. Maka dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan antara kompensasi dan budaya organisasi terhadap loyalitas karyawan Pada PT. Tiki Palembang.
Keywords : Kompensasi, Budaya Organisasi dan Loyalitas karyawan.
References
Edison, E. &. (2016). Manajemen Sumber Daya manusia. Bandung: Alfabeta.
Gunawan, F. (2017). Pengaruh Kompensasi dan Budays Organisasi terhadap loyalitas karyawan PT. Victory International Futures. Agora, 5(1).
Hasibuan, H. M. (2012). Manajemen Sumber Daya Manusia Edisi Revisi. Jakarta: Bumi Aksara Group.
Hasibuan, S. M. (2017). Manajemen Sumber Daya Manusia Edisi Revisi. Jakarta: PT.Bumi Aksara.
Priyatno, D. (2018). SPSS poanduan Mudah Oleh Data Bagi Mahasiswa dan umum. Yogyakarta: Andi.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung : Alfabeta.
Sutrisno, E. (2011). Budaya Organisasi. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Wellyanto, S.C. & Halim, A.G. (2017). Analisa pengaruh gaya kepemimpinan terhadap loyalitas karyawan Hotel x di Bali. Jurnal Manajemen Perhotelan, Fakultas Ekonomi. Universitas Kristen Petra Surabaya
Wibowo. (2017). Manajemen Kinerja-Edisi Lima, Cetakan Ke-12. Depok: PT.Raja Grafindo Persada.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Manajemen dan Investasi (MANIVESTASI)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The copyright of the received article shall be assigned to the publisher of the journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License in line with the license, authors and any users (readers and other researchers) are allowed to share and adapt the material only for non-commercial purposes. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors remix, transform or build upon the material, authors must distribute their contributions under the same license as the original.