Pengaruh Biaya Promosi Terhadap Tingkat Penjualan Perumahan Pada PT. SAP Palembang
DOI:
https://doi.org/10.31851/jmanivestasi.v1i2.4221Abstract
ABSTRACT
Â
This study aims to determine how much influence the cost of promotion of the level of sales at PT. SAP Palembang. The population in this study is all data on promotion costs and sales levels from 2013-2017 and the sample is taken for 5 years. The method used in this research is descriptive qualitative method. Data collection techniques used are observation, interviews, documentation. Data analysis technique used is descriptive qualitative analysis that describes a particular situation by using theories and literature. The results showed that there was a not too large influence on the cost of promotion on the level of sales due to the influence of other factors, namely price and location factors.
Â
Keywords: Promotion Cost, Sales Level
Â
ABSTRAK
Â
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui berapa besar pengaruh biaya promosi terhadap tingkat penjualan pada PT. SAP Palembang. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh data biaya promosi dan tingkat penjualan dari tahun 2013-2017 dan sampelnya diambil selama 5 tahun. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu observasi, wawancara, dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah deskriftif kualitatif yaitu analisis yang menggambarkan suatu keadaan tertentu dengan menggunakan teori-teori dan literatur-literatur.Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh yang tidak terlalu besar pada biaya promosi terhadap tingkat penjualan dikarenakan adanya pengaruh dari faktor lain yaitu faktor harga dan faktor lokasi.
Â
Katakunci: Biaya Promosi, Tingkat PenjualanReferences
Assauri, Sofjan. 2007. Dasar, Konsep dan Strategi Pemasaran, Cetakan Ketiga. Penerbit PT. Grafindo Persada, Jakarta.
Nembah F. Hartimbul Ginting.2011. Manajemen Pemasaran.Bandung : CV Yrama Widya
Swastha Basu. 2009. Manajemen Penjualan. penerbit PT BPFE, Yogyakarta.
Swastha Basu, Irawan.2008.Manajemen Pemasaran Modern.Yogyakarta : Liberty
Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi Ketiga, Penerbit CV. Andi Offset, Yokyakarta.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the received article shall be assigned to the publisher of the journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License in line with the license, authors and any users (readers and other researchers) are allowed to share and adapt the material only for non-commercial purposes. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors remix, transform or build upon the material, authors must distribute their contributions under the same license as the original.