Pembelajaran Pembuatan Henna Pada Siswa Sma Negeri 1 Sanga Desa
DOI:
https://doi.org/10.31851/sitakara.v9i1.14786Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menyusun materi pembelajaran pada pembuatan Henna Motif Bunga di kelas XI SMA Negeri 1 Sanga Desa kabupaten Musi Banyuasin. Metode penelitian deskriptif merupakan metode penelitian yang termasuk jenis penelitian kualitatif. Metode penelitian ini adalah metode kualitatif deskriptif adalah metode penelitian yang berusaha kan dan menginterpretasi objek sesuai dengan apa. Objek dalam penelitian ini adalah pembelajaran membuat pembuatan Henna motif bunga pada kelas XI SMA Negeri 1 Sanga Desa. Hasil penelitian berdasarkan data observasi, data wawancara dan data dokumentasi menunjukan bahwa pembelajaran Henna motif bunga pada kelas XI di SMA Negeri 1 Sanga Desa sudahberjalan dengan baik. Dalam penelitian ini dikatakan baik hal ini ditunjukan dari lembar observasi guru dan siswa dari beberapa pertemuan berdasarkan indikator yang di buat oleh peneliti untuk mengukur berdasarkan indikator penilaian proses pembelajaran yang dilakukan oleh guru dan siswa. Dari penelitian dan penilaian yang didapat bahwa proses pembelajaran yang dilakukan oleh guru dan siswa mendapatkan hasil baik.
Kata Kunci: Pembelajaran Pembuatan Henna Motif Bunga
References
Arikunto, S. 2004. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Arikunto, S. 2013. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Darmadi, H. 2013. Metode Penelitian Pendidikan dan Sosial. Bandung: Alfabeta.
Dirman dan Cicih. J. 2014. Teori Belajar dan Prinsip-prinsp Pembelajaran yang mendidik. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Djamarah, Syaiful, B dan Aswan, Z. 2010. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Hamalik, O. 2008. Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Hidayatullah F, Wahana Didaktika Vol. 18 No.2 Mei 2020 : 132-145.
Mulyatiningsih,E. 2012. Metode Penelitian Terapan. Bandung: Alfabeta.
Riyanto, Y. (2010). Metodologi Penelitian Pendidikan. Surabaya : Penerbit SIC
Sagala, Syaiful. 2010. Supervisi Pembelajaran dalam Profesi Pendidikan.
Bandung: Alfabeta.
Subagyo, P. 2006. Metode Penelitian Dalam Teori Dan Praktek. Rineka Cipta. Jakarta.
Sudijono, A. 2012 Evaluasi Pedidikan, Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Sugiyono. 2010. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.
Sutikno, S. 2014 Metode dan Model – model Pembelajaran, Lombok: Holistica W.S. Winkel, Psikologi Pengajaran, Gramedia, jakarta, Cet.II.1989.
Suwandi, Basrowi. 2007. Model Assesmen Dalam Pembelajaran. Surakarta.
Panitia Sertivikasi Guru (PSG) Rayon 13 Surakarta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bunga Bunga, A. Heryanto, Fadhilah Hidayatullah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
1. License
Use of articles will be governed by the Creative Commons Attribution - ShareAlike license as currently displayed on Creative Commons Attribution - ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA)
The author warrants that the article is original, written by stated author(s), has not been published before, contains no unlawful statements, does not infringe the rights of others, is subject to copyright that is vested exclusively in the author and free of any third party rights, and that any necessary written permissions to quote from other sources have been obtained by the author(s).
Jurnal Sitakara's spirit is to disseminate articles published are as free as possible. Under the Creative Commons license, Halaman Olahraga Nusantara permits users to copy, distribute, display, and perform the work. Users will also need to attribute authors and Jurnal Sitakara on distributing works in the journal and other media of publications.
4. Rights of Authors
Authors retain all their rights to the published works, such as (but not limited to) the following rights;
1. Copyright and other proprietary rights relating to the article, such as patent rights,
2. The right to use the substance of the article in own future works, including lectures and books,
3. The right to reproduce the article for own purposes,
4. The right to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the article's published version (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal Sitakara.
5. Co-Authorship
If the article was jointly prepared by more than one author, any authors submitting the manuscript warrants that he/she has been authorized by all co-authors to be agreed on this copyright and license notice (agreement) on their behalf, and agrees to inform his/her co-authors of the terms of this policy. Jurnal Sitakara will not be held liable for anything that may arise due to the author(s) internal dispute. Jurnal Sitakara will only communicate with the corresponding author.
6. Royalties
Being an open accessed journal and disseminating articles for free under the Creative Commons license term mentioned, author(s) aware that Jurnal Sitakara entitles the author(s) to no royalties or other fees.
Sitakara Jurnal oleh http://univpgri-palembang.ac.id/e_jurnal/index.php/sitakara dilisensikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 .